czwartek, 22 sierpnia 2013

Lekko pijana zupa pomidorowa z pieczonych pomidorów, na ciepło lub na zimno



Składniki (ok. 5 porcji):
Ok. 1,5 kg pomidorów, które mają mało soku, dużo miąższu (np. odmiany lima)
4-5 ząbków czosnku
2 łyżki oliwy z oliwek
2-3 łyżki posiekanej bazylii ,  oregano i tymianku
odrobina cukru pudru

ok. 0,75 l rosołu drobiowego lub warzywnego
2-3 łyżki mocnego alkoholu (użyłam białej żubrówki)
150 ml ubitej kremówki (dowolnie)

do dekoracji:
płatki suszonych pomidorów
gałązka selera naciowego na porcję

Sposób przygotowania:
Pomidory upiekłam, jak w przepisie: http://bazyliaczywanilia.blogspot.com/2013/08/pieczone-pomidory-z-czosnkiem-i-z.html (ten etap można wykonać dzień wcześniej).
Przestudzone pomidory oraz czosnek pozbawiony łupinek przetarłam  do garnka przez drobne sitko, żeby zgubić pestki i skórki. Powstały przecier rozprowadziłam rosołem z kurczaka  pilnując, żeby zupa pozostała dość gęstym kremem.  Doprawiłam solą i pieprzem do smaku , dolałam alkohol. Na koniec wmieszałam delikatnie ubitą śmietanę zostawiając odrobinę do dekoracji. Śmietana nie jest niezbędna, ale jej dodatek dodał mojemu kremowi pomidorowemu lekkości i puszystości.
Zupę podałam w śmiesznych, przekrzywionych szklankach dekorując kleksem  śmietany, płatkami suszonych pomidorów i gałązką młodego selera naciowego. Jako dodatek można wykorzystać chrupiące  chipsy pomidorowe.
Taką zupę można w gorący dzień podać z lodówki jako chłodnik, można tez ją podawać na gorąco, w obu wersjach świetnie smakuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz