piątek, 12 grudnia 2014

Zupa - krem z krewetek




Składniki (5-6 porcji):
700g krewetek w skorupkach (plus kilka do dekoracji)
2 łyżki oliwy
1 cebula obrana i pokrojona w piórka
1 posiekany ząbek czosnku
1 obrana marchewka pokrojona na kawałki
1 łodyga selera naciowego pokrojona na kawałki
sok z 1/2 cytryny
kilka gałązek świeżych ziół (tymianek, oregano, rozmaryn)
1 łyżka przecieru pomidorowego
3-4 łyżki koniaku lub brandy
125 ml ubitej kremówki
sól, pieprz
kilka listków pietruszki do dekoracji


Sposób przygotowania:
  1. Krewetki opłucz i obierz z głów i pancerzy, odłóż na bok, skorupek nie wyrzucaj.
  2. W dużym garnku podgrzej oliwę, wrzuć skorupki i głowy z krewetek i obsmażaj mieszając.
  3. Zmniejsz ogień, dodaj cebulę i czosnek  oraz kawałki marchewki i selera naciowego, smaż mieszając przez kilka minut, aż cebula i czosnek zrobią się szkliste.
  4. Do garnka dodaj 1,5 l wody, sok z cytryny, pęczek ziół i przecier pomidorowy, garnek przykryj i gotuj ok. 20 minut na wolnym ogniu.
  5. Gotowy rosół przecedź przez gęste sitko, dodaj krewetki i zagotuj (można też dodać kilka kawałków marchweki i selera, które pozostaną na sitku).
  6. Zawartość garnka zmiksuj blenderem na jednolity krem, a nastepnie przetrzyj go dodatkowo przez gęste sitko, dopraw solą i pieprzem.
  7. Dodaj koniak i ubitą kremówkę, delikatnie zamieszaj.
  8. Podawaj zupę udekorowaną całą krewetką i listkiem pietruszki.
Do kremu podałam paluszki z ciasta francuskiego. Płat ciasta przecięty na pół posmarowałam pastą krewetkową z tubki (pasty z krewetek, tuńczyka itp. można kupić w tubkach w supermarketach), przykryłam drugim płatem ciasta i pokroiłam w paski o wymiarach ok. 2 x 10 cm. Nastepnie posmarowałam je roztrzepanym jajkiem i upiekłam na złoty kolor.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz