czwartek, 22 sierpnia 2013

Pieczone pomidory z czosnkiem i z ziołami na zupę lub do sałatek


Składniki :
Ok. 1,5 kg pomidorów, które mają mało soku, dużo miąższu (np. odmiany lima) jesli przygotowujemy pomidory na zupę albo 0,5 kg pomidorków koktajlowyuch w różnych kolorach, jesli są przeznaczone do sałatki lub do makaronu
4-5 ząbków czosnku
2 łyżki oliwy z oliwek

2-3 łyżki posiekanej bazylii ,  oregano i tymianku
cukier puder
sól, pieprz

Sposób przygotowania:
Opłukane pomidory przepołowiłam wzdłuż i ułożyłam na blaszce nasmarowanej lekko oliwą razem z nieobranymi ząbkami czosnku, posoliłam, popieprzyłam, posypałam posiekanymi ziołami, oprószyłam cukrem pudrem, skropiłam resztą oliwy, a na koniec  wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 120 ° C (z włączonym obiegiem). Pomidory piekły się, a właściwie podsuszały przez prawie 1,5 h.

Bardzo lubię tak upieczone pomidory w sałatkach, czy z makaronem, ale tym razem przeznaczyłam je na zupę, na którą przepis podam w kolejnym poście.