poniedziałek, 23 marca 2020

Gniazdka z ciasta francuskiego z nadzieniem makowym




Składniki (12 szt):
duży płat ciasta francuskiego (u mnie były małe prostokąty ciasta o wym. 20 x 10 cm)

nadzienie:
100 g maku (użyłam białego, ale może być też niebieski)
100 g cukru pudru
70 g posiekanych migdałów lub dowolnych orzechów
20 g  roztopionego masła
1 jajko
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

wykończenie:
1 roztrzepane jajko do posmarowania
1 łyżka posiekanych migdałów lub orzechów do posypania
cukier puder


Sposób przygotowania:
  1. Mak zalej niewielką ilością zimnej wody, zagotuj i gotuj na małym ogniu przez 10 minut. Pozostaw do przestudzenia. Zlej nadwyżkę wody. 
  2. Przestudzony mak zmiel w maszynce (ja poszłam na skróty i zmiksowałam blenderem). Dodaj pozostałe składniki nadzienia i dokładnie wymieszaj.
  3. Rozmrożone ciasto potnij na paski o wymiarach ok. 3 x 20 cm.
  4. Pasek ciasta pokryj grubą warstwą masy makowej, przykryj drugim paskiem ciasta, lekko dociśnij, skręć pasek na kształt świderka i sklej końcówki. To samo zrób z resztą ciasta i nadzienia. Gniazdka układaj na blaszce pokrytej papierem do pieczenia.
  5. Przed włożeniem do pieca posmaruj ciastka roztrzepanym jajkiem i posyp posikanymi migdałami.
  6. Blachę wstaw do piekarnika nagrzanego do 180°C i piecz ok. 20-30 minut albo do czasu uzyskania złotego koloru ciastek. 
  7. Po przestygnięciu posyp gniazdka cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz